Menu
Mobil ako
nástroj pre
váš biznis

inovatívnosť

profitabilita

efektívnosť

Mobilná a lokalizačná reklama

HIT tohto obdobia u marketérov.

Mobilná reklama je stále rastúcejšia a atraktívnejšia oblasť komunikácie a marketingu.

Je cielená, interaktívna, flexibilná, efektívna a dokáže sa okamžite vyhodnotiť jej účinnosť.

SMS reklama

V SR je momentálne dostupná pre cca 1 milión zákazníkov u 2 mobilných operátorov, pričom títo zákazníci udelili na to operátorovi osobitý súhlas.

Dá sa vybrať z cca 20 kritérií zacielenia – okrem veku, pohlavia, regiónu... aj také parametre, ako priemerná výška účtu, vlastníctvo smartfónu a pod.

V SR sa využíva primárne SMS a MMS, no i Direct emaily (všetko tzv. push formáty), ale dá sa využiť aj reklama na mobilných portáloch operátorov (bannery) či v ich aplikáciach (tzv. pull), alebo špeciálne nosiče ako telco faktúra či firemné časopisy a pod.

 

Novinka:

Trendom budúcnosti je aj tzv. Lokalizačná reklama, kde zákazník dostane mobilnú reklamu len v prípade, že je v dosahu príslušného obchodu, prevádzky či iného miesta. Tento typ reklamy je veľmi atraktívny pre inzerentov, ale zatiaľ sa v SR dá realizovať len čiastočne, vzhľadom na legislatívne (potrebný osobitý súhlas) a technické (nákladné technológie a rozhrania u mobilných operátorov) podmienky a limity. Lokalizácii v reklame ale patrí blízka budúcnosť!

 

Odporúčania pri tvorbe tohto druhu reklamy:

  • dobre vybrať cieľovú skupinu (dá sa vyberať podľa x filtrov),
  • byť stručný, no výstižný a akciu (napr. volaj, objednávaj a pod) dávať až na koniec SMS,
  • poskytovať bonus, napr. kód v SMS na získanie zľavy, keď ho zákazník ukáže pri pokladni do x dní,
  • interaktivita – poskytnúť odkaz v mobile, ktorý presmeruje zákazníka priamo na web s ponukou alebo informáciami,
  • nezabudnúť na priamu možnosť akcie/reakcie z mobilu – napr. priamo odpovedať na SMS,
  • ak máte e-obchod či iný produkt, na ktorý upozorňujete a dá sa kúpiť, implementujte doň priamo mobilné platby (viac pozri v časti Mobilné platby)
  • dobre zvoliť čas rozsevu (dá sa na to hodinu presne).

 

Texty a celé komunikačné projekty cez mobil nechajte radšej na odborníkov. Komunikácia cez mobil nie je to isté, ako reklama v iných médiach. No ak sa pripraví dobre a profesionálne, má často väčší efekt ako tradičné reklamné média. V tejto oblasti reklamy tzv. click rate bežne dosahuje až do 10%!

Ak máte záujem o prípravu ponuky na mieru, kontaktujte nás.